Kimdir bu gezgin? Niçin "rahat gezgin"?

Öncelikle herkese merhabalar,

Aslında kendimi hala tam bir gezgin olarak görmüyorum, sebebi de sanırım yarı-zamanlı gezgin olduğum gerçeği. Diğer birçok gezginin aksine işimi, okulumu vs. bırakıp gezmeye çıkmadım, daha doğrusu çıkamadım diyelim, dolayısıyla zaman bulabildiğimce dünyayı gezmeye, farklı şehirleri, dilleri, kültürleri öğrenmeye çalışıyorum. Burada sizlerle elimden geldiğince deneyimlerimi, başımdan geçen ilginç olayları, zaman zaman da tavsiyelerimi paylaşacağım.

Gelelim "rahat gezgin" ya da İspanyolca karşılığı olan "viajero tranquilo" isminin sebeplerine... Birincisi hiç kuşkusuz Türkiye'deki en rahat şehirlerden biri olan Çanakkale'de doğup, büyümüş olmam ve kendimi asla bir turist olarak değil de gezgin olarak görmem. Rahat'ı daha doğrusu tranquilo'yu seçmeme asıl sebep ise Okan Okumuş'un Latin Amerika - Alternatif Bir Gezi Rehberi kitabında Kolombiya'da başından geçen bir olayı anlattığı şu paragraf:

* * * * *
"Tranquilo!

Botanik Parkı'nın ardından şehrin merkezinde kalan ancak tüm Medellin'i yukarıdan gören bir tepeye gitmek üzere taksiye bindim. Yol biraz uzayınca durumdan şüphelenmeye başladım, gideceğim yerin bu kadar uzakta olmaması gerekiyordu. Sonunda bir tepeye vardım ancak burası aradığım nokta değildi. Bir İstanbullu refleksiyle kandırıldığımı düşünüp sinirlendim ve taksiciye çıkıştım. Taksi şoförü çok sakindi, bana dönüp, 'Tranquilo,' dedi. 'Rahat ol! Suç bende. Senden sadece taksimetrede yazanın üçte birini alacağım.'

Latin Amerika'da genelde işler böyle. Öyle hemen kızmaya, sinirlenmeye gerek yok. Her şey tranquilo! Kullanıldığı yere göre rahat, sakin, huzurlu anlamlarına gelen bu söz, bu toprakların yaşam felsefesi: 'Dert etme, hayat zaten kısa, hiçbir şeyi kafana takmaya değmez.'"

Okan Okumuş, Latin Amerika - Alternatif Bir Gezi Rehberi, 108. sayfa

* * * * *

Lafı çok uzatmadan kendimi anlatmaya çalıştım, bundan sonraki yazılarımda kısa anektodlar ve fotoğraflar eşliğinde gezilerimi anlatmaya çalışacağım. Ben yazarken mutlu oluyorum, umarım sizler de okurken keyif alırsınız.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Küba'ya merhaba: "Mojito sever misin?"