Küba'ya merhaba: "Mojito sever misin?"

Uçağım sabah 8:30daydı dolayısıyla sabah erkenden kalkıp havalimanına gittim, baya da uykuluydum açıkçası ama uçuşum (Orlando > Havana) sadece 1 buçuk saat sürecekti ve epey heyecanlıydım, o yüzden havalimanında da uçuş boyunca da uyumadım. Saat 10 civarı José Martí havalimanına indim, bavulumu aldıktan sonra terminalin önündeki taksilerden birisine atladım, taksiciye yarım yamalak İspanyolcamla "Şehir merkezine, meclis binası civarına gitmek istiyorum." dedim. Yolda giderken havadan sudan, spordan vs. konuşurken taksinin şoförü Raul "yahu sen bavulla falan ne yapacaksın şehir merkezinde, kalacağın yerin adı, adresi yok mu?" diye sordu.

José Martí havalimanından kalacağım eve giderken

Ben tabiki hazırlıklıydım, kalacağım evin sahibinin numarası ve evin adresini çıktı almıştım, ama sırt çantama koymuştum ve o da bagajdaydı. Bunu duyunca Raul hemen sağa çekti, ben de çantamdan çıktıyı aldım, kendisine de telefon hattımın olmadığını ve evin check-in saatinin akşam 3 olduğunu söyledim. Evin sahibini aradı ve "Selam, Mert'i havalimanından aldım ve şu anda şehir merkezine geliyoruz, evde misin?" diye sordu, sonra da bana dönüp "Tamamdır, kalacağın oda hazırmış, seni eve bırakıyorum, çantanı falan bırakıp öyle rahat rahat gezersin" dedi.

Eve giderken önünden geçtiğimiz Plaza de la Revolución ve ara sokaklar


Eve vardığımda saat 11:30 civarıydı, evin sahibi Carmen Rosa odamı gösterdi ve bu arada "hoşgeldin, mojito sever misin? istersen hazırlayabilirim," diye sordu, ben uykusuz ve yorgun halimle "severim tabi, şu an tam ihtiyacım olan şey aslında" diye karşılık verdim. O mojitoyu hazırlarken ben de odama yerleştim, sonrasında da hoş sohbet eşliğinde kokteylimi yudumladım. İlk günden Küba halkının ne denli sıcakkanlı ve misafirperver olduklarını deneyimlemiştim. Bir an önce çıkıp gezmeye başlamak istiyordum ama uykusuzluk iyice ağır basmaya başlayınca odama geçip birkaç saat kestirmeye karar verdim. Bu arada kısa bir dipnot; havalimanından şehir merkezine taksi ortalama 20 CUC tutuyor ve yol yaklaşık 30 dakika sürüyor.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kimdir bu gezgin? Niçin "rahat gezgin"?